BLOG DE POESIA I RELATS CURTS
- un espai de temps de joandemataro-


( MATARÓ) joan abellaneda i fernández © 2016

20 de set. 2011

Jo sóc d'una terra





I
Jo sóc d’una terra abundosa i florida
on la tija més humil , creix sense detura.


II
Sentiu com s’exclamen el flabiol i el tamborí
musicant la veu de la multitud que vol viure gojosa ?
Sentiu com el poble fa pinya per estintolar el castell
mentre les mirades confidents mostren en silenci suprema admiració
i en un acte de fe, quan l’nfant toca el Cel, s’adonen que Tots són Un?

Jo ho sento…

III
Sentiu com la Senyera s’alça  solemne
i escampa, en la quietud del blau, camins de sang i foc
testimonis d’una nació que sempre ha sofrit per fer Història?
                      Sentiu, com parlen i canten, com ploren i riuen,
com llegeixen el que escriuen, com escolten i recorden,
com acullen i homenatgen,  com sospiren pel Demà?

Jo ho sento , de tan a prop, que em conforta la brasada.

IV
Jo sóc d’una terra
 on el gall, sempre alerta,  al sol desvetlla perquè comenci el nou dia...

 Jo sóc d’una terra que a ningú vol mal.


2 comentaris:

  1. Que bonito romance, me gustan los que hablan de la tierra.
    Saludos y gracias por hacernos participar.

    ResponElimina
  2. Preciós poema sobre la terra, tots estimem la nostra i és el nostre humil desig defensar-la i fer sentir les nostres arrels, la llengua dels nostres pares, i iaios.

    Jo des de València i humilment intentaré fer pel català-valencià tant com puga, i intentaré no ser un humiliat lingüístic.

    Una forta abraçada des de València

    Vicent.

    ResponElimina

MOLTES GRÀCIES.

Entrades populars

Total de visualitzacions de pàgina:

SALUTACIÓ

Les aferradetes de " Sa lluna"

COM ESTÀ EL MÓN ARA...

WHAT'S THE WEATHER LIKE ?

QUI HI HA ARA MATEIX...

lomqe

lomqe
així no es fan les coses senyor Wertgonya !!

plantilla



....